Friday 29 June 2012

Testimonial on my 1st Dayco Belt lasted 95,800k km done.




Salam to all spectrans and Newbies.,

Saya ingin menunjuk kepada members semua 2 gambar diatas adalah Ori Dayco Timing Belt yg pertama saya selepas Spectra saya mencecah 50k km untuk Belt Replacements.Saya telah mengguna Dayco belt pertama sekali sangat teruja dan mendapati Tooth Belt langsung tidak jejas,dalam keadaan masa pertama pasang, tiada crack pada atas dan dalam belt tersebut.....sbb tu saya masih menyimpannya sebagai rujukkan dan bukti keberkesanan guna jenama Ori Dayco ini.....
Selepas pertama kali siap pasang Dayco Belt ini saya dapati :-
1. Engine saya cukup senyap dan smooth
2. Idling R.P.M cukup consistence dan stabil.
3. Power pecut cukup lancar kerana kita mempunyai Twin Camshaft driven by Dayco Belt.
4. X de lagi bunyi mcm tikus..chit..chit..chit serta enging idling cukup kasar macam Teksi Diesel.
5. Yang paling jimat sekali saya TELAH MENGGUNAKAN NYA SELAMA 95,800K KM di mana Dayco Belts buatan dari Europe ini telah memberi warranty sejauh 100k km.

Sekarang saya masih terus mengguna ORI DAYCO TIMING BELT FULL KIT dimana satu complete set cukup 6 items parts dr Dayco.

Saya ingin sarankan esp kepada Member Baru ( NEWBIES ) yg baru beli Kia Spectra ingin mengingatkan supaya pertama kali mendapat kereta anda,perlu

1.Mesti menukar Complete set Timing Belt system anda. Saya 100% rekomen Ori Dayco Full Kit Timing Belt. Berhati hati dengan parts tiruan...Ada members terbeli parts yg mengelirukan ia itu Timing Belt jenama  "DIEKO".....BILA di sebut mmg bunyi nya sama tapi kuality Belt jauh berbeza......Saya banyak mendapat feedback dari members lama yang telah putus Timing Belt bila perjalanan hanya dlm 17k km hingga 30k km TIMING BELT MERIKA TELAH PUTUS DAN ADA YANG SLIP BELT.....$$$$$$

2. Sistem Gear Box anda

3. Sistem Air cond anda.

Jika ingin dapatkan Ori Dayco Belt fully imported from EEC countries boleh hubungi saya di talian
013-7849798, 0177200466

** Untuk Maluman members ,kali terakhir Sabtu Lepas Bro Azizi telah menukar Kepada Dayco Belt full kit serta Ori water pump dan feedback sy dapat darpd nya.....satu word je ...CUN!!! SUPERB!!! ***
Wasalam.

No comments:

Post a Comment